Мета:
активізувати вивчену лексику, відпрацювати фонетичні звуки, розвивати інтерес
до мови, пам'ять, увагу, уяву, виховувати повагу до оточуючих.
Обладнання:
картки з лексикою, картки для знайомства.
1.
Greeting
Good
morning, dear children! I’m very glad to see you at our competition. You’ve
learnt a lot and today you’ll show the level of your knowledge.
2. Warming- up
In order to divide you
honestly in two teams you’ll draw a word. If it belongs to the topic
“Classroom” you’ll be in the first team. If the word is from the topic “ My
Flat” you’ll go to the team number 2.
3. Main Part
I. The first task is “Who Is
the Quickest In Translating?”
1.
портфель
2.
сукня
3.
яблуко
4.
губа
5.
нога
6.
квартира
7.
лівий
8.
карта
9.
капелюх
10.рука
11.порося
12.парта
13.годинник
14.сім’я
15.ягода
16.цукерка
17.щасливий
18.багато
19.дуже
20.трамвай
21.білка
22.черевик
23.ложка
24.ставок
25.також
26.палиця
27.ліс
28.коробка
29.цуценя
30.горіх
31.іграшка
32.кролик
33.варення
34.стрибати
35.зоопарк
36.над
37.там
38.світлий
39.темний
40.короткий
41.довгий
42.куток
43.усі
44.дитина
45.цуценя
46.жінки
47.чоловіки
48.тарілки
49.ім’я
50.миша
51.ступня
II.Your next task is to answer the questions. For the right answer
you‘ll get 2 points. But if you are lucky and have a snowflake on your question
you’ll get 3 points.
*1. Коли вживається неозначений артикль а(аn)? Чи
можна поставити його перед словом jam? Якщо ні,
чому?
2. Якщо перед іменником стоїть прикметник, де
ставиться артикль?
3. Назвіть слово «є» для однини та множини.
Наведіть приклад вживання дієслів у реченні.
4. Коли вживається означений артикль the?
*5. Які
запитання називаються альтернативними? Як треба відповідати на них? Наведіть приклад.
6. Як утворюється множина іменників?
Як читається закінчення множини?
*7.Як утворюється множина іменників, які
закінчуються s, ss, sh, ch, x.
8.Як утворюється множина іменників, які закінчуються на f.
III. Imagine that you don’t know each other. Meet each other and ask as
many questions as possible. ( name, surname, age, hobby, favourite sport,
address, phone number) You’ll get three points for the best dialogue.
IV. Complete the proverbs. We have letters and I’ll tell you the
beginning of the proverbs. For the right answer you’ll get two points. And
translate the proverbs.
A) Early to bed…
B) When in Rome …
C) All roads…
D) Better late…
E) Curiosity…
F) Care…
G) A cat in gloves…
H) Business…
I) As you make your
bed…
J) Many countries…
V. General knowledge quiz.
We have figures on the blackboard. Your task is to choose the figure and
answer the question. You’ll get two points for the right answer.
1. Name 5 fruit.
2. Name 5 vegetables.
3. Name 5 school
things.
4. Name 5 colours.
5. Name 5 family
members.
6. Name 5 adjectives.
7. Name 5 animals.
8. Name 5
prepositions.
VI. Guess a word. I have ten words in this envelope, 5 for each team. A
member of each team will draw a word and show for the team. And the team has to
guess the word. For the right answer you’ll get 2 points. And you have two
minutes to think over and to show the words.
1. jump
2. speak
3. read
4. show
5. run
6. clean
7. look
8. open
9. shut
10.sit down
VII. You know the poem: “One,
one, one…”
Make your own poem using this one. You’ll get
three points for the best poem and one point for a little bit worse. You have
two minutes.
4. Summarizing
Our game is over. So the winners are…
Have a nice day. See you!
No comments:
Post a Comment